7. Kirol-entitateen kanpo-proiekzioa

Pilularen garapena 25 / 29

Sarrera

Bizkaiko kirol-eragile modura, funtsezkoa da hizkuntzaren normalizazio-prozesuan parte hartzea, eta, horretarako, hainbat estrategia aplikatu daitezke, eragin-eremu ezberdinak kontuan izanda.

Eredugarritasuna da aisialdian eta kirol-esparruan euskararen erabilera sustatzeko gako nagusia. Zentzu horretan, kirol-entitate eta -eragile guztiok dugu eredu izateko gaitasuna; konpromisoa, inplikazioa eta jarrera proaktiboa baino ez dira behar hori lortzeko.

Eredugarritasuna erakusteko leihorik zuzenena kirol-entitateak kanpora begira ematen duen irudia da. Hau da, kirol-elkarte zein -klubaren irudi korporatiboa, markari lotutako elementu eta esloganak, eta bideratutako komunikazio ofizialak, besteak beste.

Azken finean, kanpora begira proiektatzen diren irudi eta komunikazioetan euskararen presentzia bermatzea da helburua, errealitate soziolinguistikoarekin bat egin eta gure kirol-klub edo -elkartearekin harremana dutenen hizkuntza-eskubideak babesteko.

Kanpora begirako proiekzio horretan kontuan hartu behar diren bi elementu edo esparrutan zentratuko gara:

Como agente deportivo de Bizkaia, la participación en el proceso de normalización lingüística es fundamental, y para ello, se pueden aplicar diferentes estrategias teniendo en cuenta los diferentes ámbitos de influencia.

La ejemplaridad es la principal clave para fomentar el uso del euskera en el tiempo libre y en el ámbito deportivo. En este sentido, todas las entidades y agentes deportivos tenemos capacidad para dar ejemplo; para conseguirlo, sólo hace falta compromiso, implicación y actitud proactiva.

La forma más directa para mostrar la ejemplaridad es la imagen exterior de la entidad deportiva. Es decir, la imagen corporativa tanto de la asociación como del club deportivo, los elementos y eslóganes asociados a la marca, y las comunicaciones oficiales canalizadas, entre otros.

En definitiva, se trata de garantizar la presencia del euskera en las imágenes y comunicaciones que se proyectan de cara al exterior, con el fin de alinearlas con la realidad sociolingüística y salvaguardar los derechos lingüísticos de quienes tienen relación con nuestro club o asociación deportiva.

En esta proyección hacia el exterior nos centraremos en dos elementos o ámbitos a tener en cuenta:

irudikorporatiboak