8.2. Entrenatzailea, erreferente nagusia

Pilularen garapena 32  / 35

Entrenatzailea, erreferente nagusia

Entrenatzailea esparru desberdinetan liderra da; kirol-abilezien irakasle izateaz gain, haur eta gazteen jokabide eta jarreren ispilua da. Entrenatzaile-liderrak taldea zuzentzeko ardura du, eta ardura horretan eredu bihurtuko da.

Haur eta gazteek errepikatu eta imitatuko dituzten jokabideetako bat hizkuntza hautua da. Entrenatzaileak entrenamendua, argibideak eta animoak, banakako zein taldekako elkarrizketak, edota bere zereginekin lotutako edozein ekintza euskaraz egiten badu, kirolariei euskaraz egiteko adibideak eta erreferentziak eskainiko dizkie.

Eredu den neurrian, berak euskara erabiltzen badu, errazagoa izango da haur eta gazteek ere euskara erabiltzeko saiakera egitea.

La entrenadora o el entrenador es líder en los diferentes ámbitos; además de capacitar en habilidades deportivas, es el espejo de las conductas y actitudes para niñas, niños y jóvenes. El entrenador o entrenadora-líder tiene la responsabilidad de dirigir al equipo, responsabilidad en la que se convertirá en ejemplo.

Una de las conductas que niñas, niños y jóvenes repetirán e imitarán es la elección lingüística. Si el entrenador o entrenadora realiza cualquier acción relacionada con sus tareas en euskera -entrenamiento, instrucciones y ánimos, conversaciones individuales o colectivas-, ofrecerá a las y los deportistas ejemplos y referencias para que también utilicen el euskera.

En la medida en que es modelo, si utiliza el euskera, será más fácil que las y los deportistas también intenten utilizarlo.




entrenatzaile koordinatzaile


Entrenatzaileak euskara sustatzeko gakoak

  • Euskaraz egiteko konpromisoa izatea
  • Taldean giro euskalduna sustatzea
  • Aspektu tekniko eta formalak euskaraz adieraztea
  • Adquirir el compromiso de hablar en euskera
  • Fomentar un ambiente euskaldun en el equipo
  • Expresar en euskera aspectos técnicos y formales
  • Esparru ez-formalean ere euskaraz egitea
  • Taldean esplizituki hizkuntza lantzea: euskararen erabilerari dagozkion helburuak jokalariekin adostea
  • Hablar también en euskera en el ámbito no formal
  • Trabajar explícitamente la lengua en el equipo: consensuar con las y los deportistas los objetivos relativos al uso del euskera